Tietoa meistä

Syksyllä 1988 perustetulla yhdistyksellämme on jäseniä pääosin Lestijokilaakson ja Perhojokilaakson alueilla. Toimintamme keskittyy tällä hetkellä Kannukseen ja Toholammille, mutta yhdistyksellä on jäseniä jokaisessa keskipohjalaisessa pitäjässä ja kaupungissa. Tästä syystä nimeksemme muutettiin Keski-Pohjanmaan Reumayhdistys ry. Keväällä 2024 toivomme fibromyalgian vertaisryhmän tai liikuntaryhmän aloittavan kokoontumiset Kaustisella tai Kokkolassa.

Tarjoamme jäsenillemme liikunnan mahdollisuuksia allasjumpan, vesijuoksun, hiihdon, sauvakävelyn, tuolijoogan ja yleisesti kuntoilun muodossa. Fysioterapeutin ohjaama kuntoilupiiri jatkaa harjoituksia vuorotellen kuntosalissa ja liikuntasalissa. Melkein kaikki ryhmämme toteutetaan Opintokeskus Siviksen tuella. Vertaistoimintaamme kuuluu kaksi päiväryhmää sekä vertaistukijan puhelinkeskustelut.

Ohjelmassamme on vuosittain muutamia luentotilaisuuksia ja jäsentapaamisia mahdollisesti tuote-esittelyineen, hiihtoretki jne. Yhdistyksen tärkeä päättävä elin, syyskokous, kokoontui 1.11.2023 Kannuksen Lounasravintola Rauhalassa. Kevätkokous pidetään ke 28.2.2024 Kannuksessa KitinVaparin kabinetissa klo 19 alkaen.

Yhdistyksen toimintaan voi osallistua liittymällä yhdistyksen jäseneksi, tulemalla mukaan Pieni ele -keräyksen lipasvartijaksi tulevissa europarlamentin vaaleissa, tukemalla vapaaehtoistyötä lahjoituksella tai tekemällä vapaaehtoistyötä esimerkiksi yhdistyksemme tuolijumpan vetäjänä, askartelukerhon vetäjänä, tilaisuuksien kahviemäntänä tai hallituksen jäsenenä.

Tällä hetkellä yhdistyksellä on kova tarve löytää työikäisten allasjumpalle ohjaaja. Jos sinua kiinnostaa yhden illan ohjausrupeama, olet oikea henkilö ottamaan meihin yhteyttä.